söndag 9 juni 2013

en ledighet som heter duga......

Hej på er NI härliga!!! Så vad den här långhelgen slut....fast jag tycker det känns som om det varit lite ledighet i alla fall eller....vad har man då gjort??? JO torsdag hängde vi på låset till Biltema o där investerade vi i två läckra ute möbler alá amerikansk soffa till superlågt pris..vi få väl se när det regnat om de krympt eller färgen ramlar av hihihihi.. sen blev det målning av utehuset i några timmar..
fredag var jag o härliga kollegan L på loppis i Bergkvara kan säga att dit åker vi endast denna gång....men jag hade trevligt sällskap så det va kul i alla fall!!!!
Lördagen ja då var det målning igen för hela slanten..fast man hinner trots allt inte så mycket på den tid man har till sitt förfogande...men jag som är tidsoptimist ha tänkt fira midsommardagen i vårt lilla uterum...jag återkommer hur det går med detta!!!


i dag söndag har jag varit hos härliga Marion och shoppat snygg lampa o ett trädgårdsbord kommer att visa vad det lider på bloggen!!!

Här är världens bästa snickare...jag har full hjälp som Ni förstår!!! Men det är att passa eftersom vi har mycket rutor i lilla uterummet och hammaren brukar hamna lite varsomhelst.....

det börjar artar sig....men det är mycket målning kvar o taket men skam den som ger sig...här tänker jag iallafall ta o äta sill o potatis o den tradionella jordgubbstårtan sådesa....NU blir det bingen jag tänker plöja igenom en av mina favvoserier Solsidan!!!
Kram från Maja

9 kommentarer:

  1. Yeees..mera shopping !!! Ska bli kul att se !
    Du det uterummet kommer att bli hur mysigt som helst...klart du ska äta sill och jordgubbstårta där !!!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Det var en söt snickare!
    Uterummet ser ut att bli en dröm! Härligt att kunna sitta därute och se ut över den svenska sommaren till Midsommar! Jag tror du kan vara envis så det blir säkert sill och potatis med tårtan sedan.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  3. Det låter som en jättehärlig långhelg! :-) Själva var vi i Stora Rör och fikade vid den röda lilla boden Mormors, riktigt gott finkaffe, surdegsbröd och hembakta kakor. Förstår inte hur jag kan ha missat det stället innan.
    Och tusen tack för din jättefina kommentar inne hos mig, den gjorde mig jätteglad hela dagen! Många kramar!

    SvaraRadera
  4. Det var en långhelg som heter duga :)
    Vad mysigt uterummet blir... härligt med traditionellt midsommar firande där blir som pricken över i.

    Önskar dig en skön vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Hej fina Maja! Wow vilket uterum, där kommer sillen och jordgubbstårtan smaka kanon och vad skönt att du har söta snickare till hjälp:)) Ska bli kul att se dina senaste köp:))

    Stora soliga kramar...

    kråke

    SvaraRadera
  6. Hejsan Maja!
    Det var mig den sötaste snickare man kan ha. Och vilket uterum det blir sååå himla fint. Även om det inte hinner bli helt klart så kommer nog midsommarmaten smaka extra bra där.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Hallå!
    kommer bli kanon-fint där , du!
    Hoppas ni hinner klart... =)
    Men du har ju god hjälp, vad jag kan se....
    Så söt han är vilde Ville! Bra lik sin mor va?
    Kram och måla på!
    Sofia

    SvaraRadera
  8. Hej Maja,

    Visst blev dem fina eller hur: vi provar ni med att tillägga svart: vi far ser hur det blir :)
    Vilken härliga inspiration du bjudar på .

    Ha en bra och solig helg:
    Kram/Marion

    SvaraRadera
  9. Det kommer bli fantastiskt fint!
    Och klart blir det...

    Kram Annika

    SvaraRadera