torsdag 27 juni 2013

en doft att rynka....

halloj alla tappra..ett litet livstecken från mig..ja för visst är det så att det är fullt ös denna tid..jag hinner allvarligt talat inte ens sitta vid datorn...vad har ni fina gjort i dag??? Själv har man ju jobbat men räknar ner till semestern....4 dgr kvar jippie...i dag när jag staplade in genom köksdörren kände jag en märklig lukt....hrm det luktar verkligen KATTPISS....hrm någon katt har vi inte, om inte mannen med stort R hade blivit med katt på hemvägen...större under har ju skett...men där stod han i full aktivitet alltså min man o gjorde flädersaft....därav den fräna lukten....

i går var vi på utflykt med våra ungdomar o hamnade i en underbart härlig gammal lada i KOsta...där såldes vackra gamla ting och vacker keramik...så det blev några alster med mig hem...gillar skarpt dessa vallmofrökapslar....

visst är det vackert med olivträd...detta ska pryda gårdshuset som väntas bli klart i helgen ... . .. ....men för min del blir det lite loppis åt Rävemålahållet på lördag sen hälsa på finaste mormor o morfar som fyller 93 år!!!!! 
Så nu blir det att nana kudden för i morgon är jag ledig o ska gå på marknad i Algutsrum med dottern o vilde W...
Kram kram från Maja


3 kommentarer:

  1. Så häftiga vallmokapslar !! Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Olivträd gillar jag, har inget själv men skulle vilja ha ett. Så fina kapslar, super fina. Ha en fin helg. Kramar Mimmi

    SvaraRadera
  3. Vilken duktig man du har som fixar saft!

    Olivträd är verkligen dekorativa och jag gillar den grågröna färgen. I år har jag införskaffat mitt första så nu återstår det bara att se om jag lyckas hålla den vid liv över vintern.

    Vilka fina och dekorativa vallmokapslar!

    Önskar dig en toppen helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera