tisdag 5 november 2013

lite för tidigt för julpiff....

Tjingeling!!!!! så har helgen dragit förbi o jisses vad det regnat på The Island..tur att vi la på nytt tak förra hösten!!!!I helgen har vi städat ur Lilla Lugnet och plockat in alla trädgårdsattiraljer.....hoppas verkligen nu vintern går snabbt så man kan börja piffa i Lilla Lugnet igen...lite vemodigt var det allt att stänga igen....men jag kommer att piffa utanför var så säker....

underbara pallen som numera ha flyttat in.....burken som granen står i är en gammal apoteksburk....svärmor är gammal apotekare...så jag har fått lite godbitar...

den öppna spisen som dock inte går att elda i men ljus kan man ha i massor....pall för en tjuga hos Coola Loppan det kallar jag fynd......

uuuurläckra små ljusstakar jag köpt av fina Marion...älskar dessa tänk att dekorera med ljusstakarna  på en gammal bräda på adventsbordet..jisses det klia verkligen i fingrarna vill börja julpiffa NU.... få väl hia mig ett par veckor.....jag har en helt bunt med tyg som jag tänker sy kuddar av..ha i dag fått instruktioner av härlig kollega på hur man gör för att sy i en dragkedja..återkommer om jag bröt ihop eller inte.....nu ska jag kolla vad NI alla fina gjort..
Kärlek till ER
från Maja 


7 kommentarer:

  1. Man får tjuvstarta lite, det är fint med lite granar här och där. Vilka jättefina ljusstakar de gillade jag. Kan man beställa? Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder! Jag har snöat in på stjärnor så de där ljusstakarna var riktigt läckra tycker jag. Får kika in till Marion :-) Vad roligt att se bilderna på mina prints också! Vilken cool washitejp du använde. Det passade jättefint till korten! Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Så mysigt du har gjort det!!! Jag vill oxå ta in en liten gran eller kanske två :) Ja så får det bli till helgen :) Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Åh vilka bilder. Inspirerande!!!!
    Jag tror tyvärr att du bröt ihop, ha ha, dragkedja, huva!!!!
    Snart så får vi julpiffa, det du.
    Ha en fin dag
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  5. Visst får man tjuvstarta lite :) Så fint du har gjort.. mysigt och spänningsfullt!
    Spännande och se hur det går med kuddarna :)

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Men så hemtrevligt sen!!! Gillar mycket :) Det är ju bara så himla roligt den här tiden som väntar nu... julmys i fleeeera veckor ska det bli!! Tjoho ;)

    Kram och tusen tack raringen där för allt fint du skriver!!!
    Bettan

    SvaraRadera
  7. Jag gillar burken med granen. Den har en härlig färg och säkert en spännande historia att berätta.
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera