söndag 24 november 2013

att bara älska december......

Tjingeling!!! Nu j-kla i havet rullar det på vill jag lova...hade bestämt mig att börja TIDIGT i år med alla "adventsmåsten"...o så är vi där redan nästa helg...det slår ALDRIG FEL... fast det bli advent varje år o det blir jul varje år trots att man inte hunnit städa alla skåp o putsa alla fönster...hihi nej jag gör inte detta...brukar faktiskt städa lite extra efter jul....hur gör Ni???


så har man då hamnat i träsket bokvikning...det är så himla kul....viker även för fullt med ungdomarna på jobbet...hoppas lärarna blir lika glad när matte o kemiböckerna blir till julgranar hahahahha...nä kidsen ha lovat att hålla sig till böckerna på gården...


den underbara stjärnan köpte jag av Malin på Norregård i helgen när vi besökte hennes butik....jisses vill man ha allt eller???? stjärnan är gjord av fina KRÅKE ...HELT UNDERBAR trären på ena sidan och tapet på andra...

en egenskapad stjärna......till lilla granen....nu fina ska jag gå o sätta upp en hylla i hallen med maken....sen blir det Solsidan innan bingen....hoppas vi ses i veckan...kram från Maja

12 kommentarer:

  1. Verkligen jättefina granar. Jag hamnade själv i bokvikarträsket i veckan och vek mig en gran men har hela tiden saknat en stjärna. Nu vet jag hur jag ska göra den:)

    Tack för inspirationen Maja!

    SvaraRadera
  2. Vika böcker är ett av de roligare DIY senaste tiden :-) Snyggt!

    SvaraRadera
  3. Guuuu så fint Maja!! Det ska jag tipsa dottern att göra med matteboken och sonen med tyskaboken ;D De är i vart fall jättefina. Nej nån sån där stor julstädning alá mormor och farmor görs inte här utan det blir som vanligt lite städat pö om pö. Men jag rensar och plockar bort saker så jag får plats för advents och julpynt i alla fall :) Kram Katta

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Jag brukar svara i min blogg, men jag skulle ändå kika in till dig så jag svarar här också :-) Stjärnan är köpt på Granit! Kika in dit vetja, de har massor av fint just nu. Det fanns en stjärna i mindre variant också, men jag gillade verkligen den stora :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Det där med att städa extra efter jul tycker
    jag låter som en klok ide´... ja menar i januari
    är det ju ändå inget speciellt som händer!
    Mysig "bok-gran".. har ännu inte provat på det där....
    Kram på dig!
    Sofia

    SvaraRadera
  6. Har även i år tänkt att jag ska börja i tid. Men vad händer, allt i sista minuten som vanligt. Vi får väl trösta oss med att det blir advent och jul varje år, hur som.
    Ser så fint ut!!!!
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  7. Så vackra granar du tillverkat och vad kul att du gillade stjärnan:))

    Kram rara!:))

    Kråke

    SvaraRadera
  8. Haha... det där känner jag verkligen igen :)
    Jag började lite måndags men sedan blev det an massa annat.. så nu blir det väl som vanligt lite i sista stund. Jaja... det blir ju advent iallafall eller hur?

    Jag har lite lyckliga vika några bokgranar heller... Din var extra snygg med stjärnan på topp!

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Hallå fina Maja !
    Vill bara önska dej en riktigt fin adventshelg, stor kraaam

    SvaraRadera
  10. Oiii, den finaste stjärnan vill jag också ha , jag har redab frågar från Kråke hur det går :)
    Och Granen , jag vill lära mig att göra det. Jag har aldrig sett , men du vet, jag bor i Finland ;)

    Kram, tack att du delar ...
    Kirsi från Nådendal

    Välkommen att kika in hos mig <3

    SvaraRadera
  11. Hoppas att ni hade en riktigt fin första advent! Nästa år önskar jag mig att få se er och ert fina hem i ett riktigt långt härligt reportage i en fin tidning! Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Så fint! Funderar på att vika lite granar jag med...

    SvaraRadera