fredag 30 december 2011

vad tiden går.......................................

 Hej alla goa. I dag har hela familjen varit på utflykt eller som jag kallar det SHOPPING...... vi bestämde oss för att åka till Borgholm..... lite spöklikt va det allt, jag menar ett flertal butiker e ju stängda så här års......men de tappra som sliter året runt.... en eloge till dessa... Va inne i en underbar butik som heter Mittbrodt !En härlig inredningsbutik mitt i Borgholm, de har allt, de gör egna möbler som är helt underbara.. gå in på deras hemsida så få ni se....SEn gick vi i lite klädbutiker.......Lavendel hade REA.... jag fyndade.... ska visa endera dagen om jag vågar.....I förra inlägget lovade jag att rekommendera några böcker...det blev för tillfället bara 1 st. Den heter "Systrarna Eisenmans Mingelmat" jag lovar er den har allt för en lyckad fest eller bjudning..bilderna är helt otroligt inspirerande för att inte tala om recepten.........................


På tal om recept....han nu i kväll lagat en underbart god gryta som heter Chipotlegryta. receptet hittade jag i en gammal "Lantlivs" tidning. Jag lämnar receptet på min blogg snart om ni e sugna.....
Jaha mina vänner nu är det snart Nyårsafton, i morgon blir det fest men innan tänkte jag som är tidsoptimisten nummero 1 att ta lite bilder för att lägga in på bloggen.........
Ha nu en härlig kväll och var rädda om varandra  kram från Maja

1 kommentar:

  1. tack för tipset:)

    Nu ÖNSKAR JAG DIG ETT GOTT NYTT ÅR så syns vi igen 2012!
    Varmaste kramen
    Sandra

    SvaraRadera