onsdag 28 december 2011

en stilla lunch för 2......................

 Jaha kära vänner i dag ha man inte fått allt för mycket gjort.......vill så mycket när man e ledig, men som sagt jag e tidsoptimist. Det viktigaste är ju faktiskt att få vara med sina nära och kära. Det blev i alla fall lite lunch...varmrökt lax med kall sås muuuums.....lite trött på julmat nu........Så det blev lite fotografering....hoppas kamerastativet e på g snart...........jag slog på stort och tog in HELA SKOGEN! jag gillar att dekorera vad naturen erbjuder...denna gång granris i botten med slånbärssly och några rankor av det allra vackraste murgröna....... hade varit läckert med vita tulpaner i stuckna eller ranunkler...det blir nog en tur till blomsteraffären i morgon.....


 Den här servisen fyndade jag på en auktion för flera år sedan, nu ha jag tagit den ur gömmorna och visst är den vacker????? (typsnittet ändra sig hela tiden så nu få det va) besticken köpte jag på tradera för ett bra tag sedan.....behövde visst putsas lite.................Kandelabrarna är också fyndade på tradera.....tycker de är så läckra med det snirkliga........Linneservetten har jag dekorerat med murgröna lite grovt snöre och ett pärlband som jag knåpat i hop själv.......... var inne på Malins härliga blogg Lantliv i Norregård och blev så inspirerad av att hon skulle ha bokcirkel i kväll hemma hos sig så...... i morgon tipsar jag om ett par underbara böcker om mat och om blomsterdekorationer om ni vill. Ha en underbar kväll kram från Maja

4 kommentarer:

  1. Så fint du har dukat, naturens fynd kan göra under och så har du vackert porslin också.

    Ha en fin dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Superfin dukning:)

    Det är inte bara du som är snurrig, jag hade lagt in två likadana bilder efter varann på bloggen igår....Såg det idag & tog genast bort den ena:)

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Vackert porslin och jättefin dukning:)) många
    kramar och en härlig nyårsafton önskar jag dig:))

    Kråke

    SvaraRadera
  4. Hejsan ,tassat runt hos dig en stund,fina bilder! Ser att du haft problem med typsnitt....testa och skriv vad du vill ha med i Word och klistra in. Jag gör så och kan välja vilket tysnitt som...Kramen lisbeth

    SvaraRadera