måndag 28 juli 2014

växtkraften briljerar.................

Tjingeling....halva semestern gått och så var det 3 veckor kvar yes!!! Denna vecka alla härliga bli det hårdhandskarna på vad det gäller disciplin...jag ha lite svårt att avsluta det jag håller på med utan börja gärna på något nytt innan föregående projekt är klart...men denna veckan ska jag försöka slutföra en del...

en liten cool vagn som jag dock lånat en liten stund den ska tillbaka till sin rättmätiga ägare snarast...

jag är lite betuttad i allt som heter flaskor så jag sprang på dessa suuperbilligt på en loppis...nu kan man dock köpa dessa med flytande innehåll på bolaget...men visst är de vackra???? jag gillar min gamla brandspruta som jag fyndat...


gammal låda oxå ett fynd alldeles GRATIS...

en liten vy från...Jepp Lilla Lugnet...det är det öppna spisen som syns tyvärr går det inte att elda i den och den är dock inte riktigt klar....en smed skulle hjälp mig med lite coolt järn runt om, man ha tyvärr dragit sig ur så i morgon måste jag leta upp någon på ÖLand som kan hjälpa mig....


lite lavendel från trädgården...tyvärr ha de oxå blommat över det går lite för fort just nu känner jag man hinner liksom inte njuta av blomsterna....




känner Ni doften??? Ljuvligt...




denna sista bild ha min härliga dotter J fotat...hon kan hon....Nu bli det bingen för i morgon ska jag upp och fortsätta att avsluta några av projekten CHECK!!!!
kRAM FRÅN mAJA

7 kommentarer:

  1. Underbara lavendelbilder. Du har verkligen lyckats fånga den rätta känslan.
    Känner igen mig vad det gäller att hoppa från projekt till projekt. Man vill ju så mycket.

    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker bild din dotter tagit!
    Hoppas du får behålla bordet, man vet aldrig...
    Och så dessa omöjliga hantverkare, efter rotavdraget tycks de gapa över allt men svårt att slutföra sina arbeten. Lite som vi då, jag har också massor av idéer som påbörjas men att det blir helt klart känns inte lika viktigt. Träning och åter träning, hoppas det ger resultat!

    Kram från mig!
    Cia

    SvaraRadera
  3. Visst är det ljuvligt med lavendel, men tyvärr gick blomningen alldeles för snabbt i år!
    Vilken läcker vagn - den skulle man verkligen vilja ha!
    Vilka fina fynd du har gjort!
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Känner igen mej precis. Det finns ju så mycket runtomkring en som man vill hålla på med så att slutföra något är ibland svårt. Som igår när vi tömde minstingens rum för att han skulle få ny säng. Nu har han det jättefint på sitt rum, men allt vi plockat ut då... det kommer alldeles säkert bli stående i veckor innan det är bortrensat.
    Ha en fortsatt skön semester. Kram från Helen

    SvaraRadera
  5. Härligt med lavendel ;)....lerkrus gillar jag också...jag har två st här på torpet som står på spisel hyllan ovanför gamla järnspisen, där passar dom bra ;)...jag har satt ljus i dom ;)....hoppas allt är bra med dej i den här värmen.....
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Hejsan vännen! Visst har vi en härlig sommar och jag njuter verkligen men det behövs regn i skog o mark nu. Tog en bild igår når vi var ute o gick och det ser ut som september med gulna blad på björkarna.
    Men du så fint ni har i lilla lugnet, fiskegubben passar såå bra där. En sån brandspruta har jag oxå men den har någon försökt putsa men istället förstört enligt mig.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Så fint framför öppna spisen. Den där rullvagnen skulle jag gärna vilja ha. Ser ut som en sån man hade skolprojektorn på förr.
    Tror inte det bästa är taget ur sommaren ännu. Hoppas på långa ljumma kvällar med trädgårdsmys och stakethäng.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera