lördag 19 juli 2014

att leta efter äldre herrar med skägg o pipa......

Hej hopp!!! lördag och värmen är helt underbar..lite för varmt för att göra något nyttigt...men det e inte fy skam att ligga i hängmattan och äta glass heller...den här tavlan gillar jag..en klassiker men är dessvärre ett tryck och jag vill HA EN RIKTIG MÅLAD...borde väl inte vara så svår att hitta kan man tycka...en sån här tavla fanns ju i vart o vartannat hem...

lite från Lilla Lugnet..inne gå ju inte ta några bilder...det ser ut som ......

pelargonerna trivs vill jag lova...

lite snett lite vint men ack vad jag gillar vår byggnad...

och i går när jag körde från ÖB å så va det loppis i ett hus strax efter o det blev broms med handbromsen och vändning mitt i gatan kan jag lova.....hihihihi men nästan såg denna tavla en äldre herre med pipa för ynka 20 spänn...riktig oljemålning o inget tryck alltså plötsligt händer det...men kunde ju fått böter det är visst inte lagligt här på ön att göra en helbromsvändning på 40väg.....så nu fina bli det soffläge...ha varit på namngivning i dag men de bilderna tänker jag visa i veckan...tjingeling på ER
kram från Maja

4 kommentarer:

  1. Ahhh, den övre gentlemannen med pipa fanns hos mina föräldrar i olja. Målad av min morfar tror jag (han var konstnär när det begav sig). Måste kolla om den finna kvar i min fars gömmor till hösten.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Både tavlan och kopparna på bordet har jag med ;))...kopparna från svärmor, dock utan fat....fiskargubben är ju en klassiker...vi har den här på torpet i litet format ;))...kopparna tror jag heter Zebra....ha det gott!
    kram bia

    SvaraRadera
  3. Sååå flott!!!! Men jisses vad alla kvinns har blivit som galna i den gamla fiskargubben...han har verkligen stigit i värde, förra sommaren kunde man få han för en tjuga...men inte nu längre :) Ha det fint fina Maja :)

    SvaraRadera
  4. Men Maja, hade jag oljemålningar på den gubben skulle du få dem alla...! Ok, personlig inredning, jag vet!

    Och nu vill jag passa på att tacka för din hälsning och styrkekram men det gick inte att rädda vår älskade Leodin. Vi har haft en jobbig tid men det var nödvändigt att få sörja. Nu ska jag bara vänja mig vid att han inte finns och försöka komma ihåg de härliga åren vi hade tillsammans.

    Varm kram till dig!
    Cia

    SvaraRadera