söndag 18 maj 2014

att ha det så piffigt.......här är det inte så perfekt....vill jag lova...


Härlig söndag på Er alla fina.då va denna helg snart till ända....i dag ha regnet öst ner på Öland ..märkligt hur vädret kan ändra sig på en dag så där... igår var ju en helt underbar dag och man ville inte gå in hur trött man än var efter lördagens planterande och målande...för det va det som vi gjorde i går..planterade buskar som så småningom ska bli en insynshäck...och sen målade jag Lilla Lugnets dörrar för 3 gången nu svarta..ha lite svårt o bestämma mig.... 

denna här lilla godbit gillar jag ett fågelhus från öländska Paradisverkstaden...den hänger uppe året om...finns i många fina färger..

ha aldrig varit med om att våra äppelträd någonsin ha blommat som nu..det är helt magnifikt vackert...och att sitta under och lyssna på hur bina pollinerar...mmmmm då blir det frukt....

här står ett gäng damejeanner som jag fyndat på lite loppisar och dylikt tycker de är grymt fina och dekorativa..i bakgrunden ser ni vår lilla Ölandsmur som maken och jag byggde för några helger sedan...kanske inte fullt så perfekt men den är gjord med humor och en stor portion kärlek det är inte illa....(o en blånagel för mig)

Här skymtar vårt trädäck..sol hela dagen och även kvällen tills....grannens ------la ek skymmer solen på kvällskvisten..ett par kopparspik eller så hoppas man kanske de öländska vindarna kan jämna den med marken....skojar bara....

den lille muren framför Lilla Lugnet..hade tänkt o piffa och dona i dag men här har det då hällregnat hela dagen så det ha blivit lite inomhusprojekt...



på muren har jag planterat lite taklök och gråtimjan, min tanke va att det ska frodas med blommande timjan och taklök vad det lider......här ser ni de svarta dörrarna..lite snett och vint men olalalala vad glada vi är för detta lilla hemmabygge...
Nu ska här sättas upp en lampa sen blir det lite svart färg ...denna gång på skoskåpet i hallen...blev aldrig riktigt nöjd med den gråa färgen...Hoppas vi ses snart
Kramelikram från 
Maja

6 kommentarer:

  1. Hejsan Maja!
    Såå snyggt det blev med den lilla muren där och finare lär det bli när blommorna sprider ut sig lite. Tycker ni lyckats galant med att få till den. Tycker du nu kan låta bli att måla om dörrarna, svart är nog snyggats :).
    Här har regnet kommit först nu ikväll men nu vräker det ner, vi hann prisis hem från sjön.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder och det operfekta är perfekt i mina ögon det är så jag gillar det. Kram MM

    SvaraRadera
  3. Vilken läcker mur ni har och du får väl fixa grannens jätteträd lite diskret sådär.....! :) Trist när man inte får kvällssol, när det nu ÄR sol!
    Jättehärlig uteplats!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  4. ÅHh... så fint och mysigt ni har det! Muren är verkligen jättefin och det kommer att bli hur snyggt som helst när plantorna fått växa på sig :)

    Hos oss har inte inte kommit så långt ännu men körsbärsträdet står i full blom iallafall :)

    Önskar er en fortsatt fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. En kram och en hälsning från Stenlycka som nästan aldrig skriver några kommentarer nu för tiden. Men du skall veta att jag gärna besöker din underbara blogg i det tysta.
    Allt gott till dig från Raina

    SvaraRadera
  6. Det där blir ju hur fint som helst... väldigt snyggt med svart dörr... hm..
    om jag skulle byta dörr på växthuset kanske... nu satte du igång min hjärna!;)
    Snett och vint förresten... vad gör väl det? påminner om mitt växthus...
    Kramis Sofia

    SvaraRadera