måndag 29 juli 2013

att ha för bråttom.....

Hejs svejs alla härliga!!! I dag är en härligt mulen dag på The Island..regnet strilar ner...och visst behövs det men jag har fått upp ångan o målar febrilt på gårdshuset...men jag hinner nog innan frosten kommer.....i dag blir det städning av en av de få garderober vi har här i huset...jag sparar nämligen på ALLA inredningstidningar jag köper...och det blir några varje år vill jag lovar..så nu NO MERCY vi kör och slänger en hel del....en del sparar man ju...

denna vecka har metrologerna lovat lite sämre väder månd-tisd så jag har tänkt fixa skafferiet...ni ska få se snarast..
i dag igen lite bilder från gårdshuset.. i gömmorna hittade jag mina fantastiska läckra vaser...tror nog att de är från Gullaskruvs glasbruk...och som sagt i tidigare inlägg har jag ju sagt att jag inte gillar orange..men den här vasen får mig o tänka om.....vilket jag INTE gjorde med den läckra orangea vagnen som jag skulle måla turkos....mmmm det har jag nu gjort o jag kan säga att den VAR MYCKET SNYGGARE ORANGE!!!! suck...men jag få ta fram lite sandpapper så blir den nog snyggare....att jag ALDRIG lär mig att vänta o fundera...nejnej allt ska ske NU...NÅGON SOM KÄNNER IGEN SIG???

lite bilder på hortensian som blommar stolt o rosa rugosa i vitt doftar underbart de står i loppade små gamla flaskor...

nu blir det operation röjning...hoppas vi ses snart 
kram från
M

8 kommentarer:

  1. Visst känner jag igen mej!
    Härliga bilder som alltid härinne
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig? Japp! No doubt about it :-) Härliga bilder du visar! Tack för tipset! Den lades självklart till som favorit :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Låter bekant tycker jag !!!! Ska ske bums och helst vara färdigt lika bums !!!!
    Fortsatt skön semester till dej !

    Stora kramen

    SvaraRadera
  4. Vilken energi du har till att ta tag i saker och måla och fixa! Visst händer det att det går lite fort och att man ångrar sig men det går ju oftast att rätta till. Håller med dig, den orangea vasen är läcker.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Åh vilken energi du har! Jag tycker mest det är varmt och orkar ingenting...men idag har vi ju kalasväder här på ön för att orka fixa lite = störtregn!!
    Fina bilder du visar och visst är det härligt med färg...t o m orange! Vagnen gillade jag verkligen i orange men den kanske blev bra i turkos också :)
    Ha en fin onsdag, hoppas vi kan höras snart!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Du har minsann fullt upp! Härligt med projekt!

    SvaraRadera
  7. Du har minsann fullt upp! Härligt med olika projekt!

    SvaraRadera
  8. Men vilka vaser, jag döööör!! Vill ha!! Skicka dem genast till mig! :) Love it! Jättefina bilder! Och jaaa, jag gillade ju vagnen i orange (som du vet) men den blir säkert jättefin och charmig i turkost också :)

    Stööörsta kramen aka

    SvaraRadera