torsdag 3 april 2014

en kriminell handling.....

Hej hopp i vårvädret!!! Själv har man varit hemma ett par dagar för jag ha känt mig krasslig...ska vara hemma imorgon fredag oxå för att ladda batterierna ordentligt till helgens roliga jobb...jag ska till mitt jobb och umgås med minst 177 härliga kids....
I dag fick jag ett "brev" från Nordea....hrm vad kan detta vara tänkte jag en utbetalning....jag öppnade o jisses en liten summa pengar adresserat till mig från......kronofogdemyndigheterna...jag blev blåst av en person  som la ut annonser på Tradera för säkert 10 år sedan...jag och minst 200 andra till...plus att personen i fråga hade förskingrat pengar från sitt parti och sedan flytt landet....spännande människor det finns..men rättvisan segrar till slut...summan jag fick va inte allt han blåste mig på men en del...

lite vårbilder bli det i dag visst är det faktiskt vackert med gult????
Nu ska jag trycka i mig lite Ben och Jerry glass, det får man när man är krasslig sen blir det mys i soffan med vilde W.
Ha en fin torsdagskväll
Kramelikram från
M


6 kommentarer:

  1. Usch så hemskt att bli drabbad. Glassen är du värd mums så gott. Krya på dig. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Det låter lite lurigt detta med att bli så blåst! Så hemskt det måste ha varit! Tur att du fick lite tillbaks i alla fall! Rena mardrömmen ju, men det kanske har klingat av lite eftersom det var 10 år sen.
    Läckra bilder som vanligt!
    Krya på dej och ät din glass med gott samvete, det ska man unna sej när man är krasslig...man kan allt unna sej lite då och då...ändå! :)
    Fortsätt krya på dej nu!
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Hejsan rara!
    Underbara bilder och så här på våren gillar jag gult men annars vet jag inte, jo solen älskar jag ;).
    Usch vad hemskt det låter med lurefixen du och många andra blev drabbad av, det är ju något man fasar över då man handlar på nätet. Skönt att du nu fått lite tillbaka även om man kan tycka ni borde fått allt plus 10 års ränta.
    Ha en fin helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Hej Majafina !

    Vilken upprättelse tio år senare liksom !!!!ännu så länge har jag klarat mej , men tänker nästan varje gång jag handlar på Tradera att ..hoppas jag får grejerna.
    Såå fina bilder du visar och jaaa..gult är vackert..gör sig så bra mot grått !

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Så härligt att rättvisan segrat till slut efter så lång tid!

    Härliga bilder!

    Ha en fin söndag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Så kul att få ett sånt brev, härligt Maja!
    Ja jag vet inte vad som håller på att hända men plötsligt har jag fått in både gult och orange här hemma...och jag gillar det!
    Ha det gott, kram på dig!
    Titti

    SvaraRadera