söndag 14 augusti 2016

ska jag eller ska jag inte.......................

Tjingeling!!!! Jisses vad det regnat här på ön i dag...hade tänkt att gjuta lite betong och när jag äntligen fick tummen ur....så öppnade sig himlen..och då hade jag redan börjat vispa betongen..
men
inga problem tänkte jag, jag ta in spannet med betongen ini Lilla Lugnet...
och
började vispa på högsta effekt

nu är det betong ungefär över hela Lilla lugnet, så jag vet vad jag ska göra i morgon..
STÄDA!!!!
Lite pics framför Lilla Lugnet...mina basilika Yeminete som härliga Malin hittade till mig växer så det knakar...
dessvärre har jag inte så stora ytterkrukor så de passar men det blir möjligen till att gjuta...

å så lite blommor till...
muren i bakgrunden byggde maken och jag för några år sedan
lite gjutna betongfat..och så lite rostigt på det!!!

...penseér kanske man odla till våren tänker ni
och
det hade jag också tänkt
men
de rackarna blommade till sommaren
och
vad gör väl de...de är ju så ljuvliga...



givetvis har jag planterat taklök på ölandsmuren

den här godingen är jag så glad att jag hittade...
en
basilika Yeminete som klarar att stå ute även om det blåser..
sen
kan du övervintrar den svalt
och
plocka fram den nästa år...
nu
ska jag bara se så jag inte glömmer den innan frosten kommer...

köpte en vacker pelargon på Blomsterlandet kom inte riktigt ihåg namnet på den ...
men
den doftade äppel (tror jag)

en liten bild från mitt blomsterland...som innehåller torktåliga växter...bara
love
lammöron denna heter "silver carpet# och får inga blommor!!!

Nu alla fina ska jag intaga lite kvällsmat....
just det....om ni ser överskiften på mitt inlägg så vet jag i höstas att jag skrev att jag ville berätta om vilken otur vi hade med en snickare som vi anlitade när vi köpte huset...står i valet o kvalet att göra ett inlägg och bilder på vilket dåligt jobb denna hantverkare gjorde...lite för att kanske varna andra med de misstagen vi gjorde...att man litar på folk man känner och ha känt hela "hens" liv!!!
ni vet man sitter där framför tvn och kollar Fuskbyggarna, hånar och tycker folk är dumma i huvudet som bli utsatta.....men jag lovar jag är inte dum i huvudet men tyvärr godtrogen och tror gott om alla...att alla vill göra det bästa...men tji fick vi....ja vi får väl se hur jag gör.....ni kanske själva har erfarenhet delge mig jättegärna.
Nu blir det kvällskäk med familia.
Pöss på ER
M

1 kommentar:

  1. Härliga bilder och vilken ljuvlig oas. :) Sommaren har verkligen varit helt magisk och tänk att vi bara för någon dag sedan hade 27 grader. Smått galet! Men nu när vi har tagit steget in oktober har hösten anlänt på allvar till Skåne och det känns riktigt mysigt faktiskt. Jag är redo att omfamna hösten nu och ge mig hän fullständigt åt allt det härliga som är hösten. :)

    Sköt om dig och ha det gott!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera