tisdag 12 maj 2015

en burdus gammal tacka och så lite SPIRA på det...

Goder kväll alla härliga. Vilket busväder vi har på Öland regn regn och åter regn...jag som tagit ledigt resten av veckan för att måla UTE....jaja förhoppningsvis blir det uppehåll...skönt och vara ledig ändå...i dag lite bilder på mitt favvodjur får och lamm tycker de är fantastiskt vackra och pälsen är sådär härlig så man bara får lust att köra in fingrarna i den mjuka pälsen ...denna goding hörde hemma på Äppelrums lantgård nära Borgholm..alltså ni måste göra ett besök där om ni är på ön i sommar...de hade butik med både lammskinn och andra lammprodukter som skor, tavlor mm och givetvis en butik som sålde lammkorv och en massa andra goda delikatesser...

här va lilla lammet det va tre st i flocken....


här var ena butiken...

och här är jag otroligt söt och nyfiken...

och så mamman i huset...hon va lite bufflig och gick till "angrepp" några gånger mot besökarna...men det hade jag också gjort allt för att skydda de små söta liven....

fårskinn i massor både möbler och kuddar..


och så bli det lite vårblommor de sista för denna vår...kan inte få nog av vitsippor tycker de är underbart vackra...de står där så lite stöddiga och skira...

vasen är en favvis fyndat för knappt några ören alls...sånt gillas...vad ska ni hitta på i helgen???? Ja här blir det lite målning sen tänker jag ladda batterierna..vi har haft ett tufft år med sjukdom och dödsfall av nära anhörig. Så det vi behöver är att stanna upp och ta hand om varandra det finns inga måsten utan man måste lyssna på kropp och själ...nu tänker jag krypa upp i soffan med vilde W och botanisera bland inredningstidningar och lite tv på det.
Tjing och kärlek till Er
M


4 kommentarer:

  1. Jag trodde först du skaffat en sommarkompis, men det var visst flera och en läcker butik dessutom! Visst är det ljuvligt med fårskinn och allt som har med får att göra.

    Hoppas att ni kan ladda batterier och hjärtan nu i denna vackra tid och att ni får kraft att känna av den livsglädje som råder utomhus just nu och kan stärka er mitt i allt det svåra!
    Allt gott!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Riktigt mysig butik. Var själv där förra sommaren och hälsade på.

    Ha det gott
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Ja det ska jag försöka komma ihåg nästa gång jag är på Öland! Kul med naturliga produkter och lokalproducerat. Och vilka söta lamm sen...
    Du frågade om hur jag gjort fågelbaden i betong med blåvita tallrikar. Superenkelt: tryck bara ner en tallrik i betongen när du gjuter, men passa så att inte betongen flöder över kanten och ner i tallriken. Torka av tallriken i så fall!
    Kul att du tittade in på min blogg och lämnade en kommentar!
    Välkommen tillbaka, kram Eva

    SvaraRadera