måndag 9 april 2012

slutshoppat för en lång tid framöver............



Hej hopp............nu é man verkligen MÄTT, LYCKLIG, GLAD OCH BELÅTEN! Påsken har verkligen varit till belåtenhet! Vad ha jag då gjort??????? Ja jag ha hunnit med en himla massa...typ LÅNGFREDAGEN då var det påsklunch hos min underbara mormor och morfar 90 ÅR GAMLA... sen bar det iväg en liten snabbvisit till min LILLEBROR I LÅNGASJÖ! Lördagen var det ju MIN DAG........det va loppis och antikaffärer hela dagen...sen en underbar middag med LAMMSTEK OCH POTATISGRATÄNG KARAMELLISERAD RÖDLÖK OCH ETT GLAS RÖTT!  Gissa om jag va nöjd! Och fyndade gjorde jag ......Söndag middag igen.....JISSES MAN GÖR INTE ANNAT ÄN ÄTER ELLER HUR?????? Sen skulle vi ta det lugnt som i dag men icke sa nicke...........det var så här, i fredags när vi va i Emmaboda va jag ju tvungen att åka till KVARNEN I LINDÅS en antikaffär och vad hittade Maja där??????? Jo en byrå som jag ville ha men jag fick intala mig att NEJ nu blir det inte mer möbler..........Men ni vet när man inte riktigt kan släppa tanken på något man vill ha.....SAGT OCH GJORT.......det blev en runda till Lindås igen och ETT STORT HÅL I PLÅNBOKEN..........nu är det slutshoppat! Som sagt jag ska försöka hinna med och fota i veckan........EN STOR KRAM FRÅN MAJA NU SKA HÄR BÄRAS MÖBLER..........

15 kommentarer:

  1. Härligt när man hittar det man vill ha.
    Och kan förverkliga det.
    Jag inför köpstopp ibland eller "1 sak in = 1 sak ut".
    Men det blir aldrig långvarigt.
    Undra varför?
    Väntar spänt på att få de dina fynd....
    Ha en underbar vecka.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. hihi...vad härligt det låter...tänk att man kan vara så lyckliga att få bära möbler;)))
    Underbara bilder:))

    Kram fina och ha en härlig kort vecka:))

    kråke

    SvaraRadera
  3. Hej! Låter som ett par riktiga bra påskdagar :) Emmaboda, Lindås & Långasjö är i mina gamla hemtrakter.. är uppvuxen 5 km mitt i mellan dessa byar :) Å i Lindås jobbar jag! Kvarnen är en utav mina favoritställen.. Hittar alltid något när jag är där :) Ska bli kul att se din byrå framöver.. Var det den vita eller den grå? Var själv där i Fredags, R-M sa då att de sålt en byrå & flyttat fram en annan intill kassadisken! Världen är allt bra liten ibland :)
    Kram Tilda

    SvaraRadera
  4. Jag tycker jag känner igen mig... :) Har ofta svårt att glömma en fin möbel eller sak jag gillat, mannen brukar reta mig sedan. Ha en bra vecka, kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Det är nog så med vissa saker, man kan inte släppa tanken och då är det väl meningen att man ska ha det. Jag är väldigt nyfiken på din nya byrå!
    Härliga bilder!
    Kram,
    /Cia

    SvaraRadera
  6. Du verkar ha haft en underbart hektisk helg ;). Klart du skulle ha den byrån då det känns på det viset, känner igen känslan.
    Ser fram emot att se vad det är för en vacker pjäs.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Hej och tack för din rara hälsning.
    Tråkigt att du inte kan kommentera, från jobbet verkade det vara ok.
    Skall bli spännande att se din nya möbel!
    Kram och ha det gott!
    Raina

    SvaraRadera
  8. Men det är du ju värd!! Det var ju födelsedag och allt. Det ska bli spännande att se vad du har shoppat.

    Stor kram. Therese

    SvaraRadera
  9. Hej Maja!

    Vad roligt att du kommer ihåg mig och jag får tacka för de fina orden på Tilda's blogg! Hoppas att allt är bra med dig!

    Stor kram/ Sebastian

    SvaraRadera
  10. Hej igen :) Jag jobbar i mat affären i Lindås. Å jag ska hälsa så gott från Sebastian till dig :)
    Kram Kram

    SvaraRadera
  11. Hahaha, låter som du haft en hektisk påsk!! Känner så igen mig.... när man liksom inte kan släppa den där möbeln, som man kanske egentligen inte behöver, men bara MÅSTE ha! Kan ju vara bra att ha - sen..
    Nu väntar jag på spänning på foton ;)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. En liten födelsedagspresent i efterskott finns att hämta på min blogg från imorgon bitti :-)

    Kram Helena /Franska Liljan

    SvaraRadera
  13. Gud så fin Helleborus du har liggandes där!! Jag är ju passionerat galen i dem :D Hål i plånboken måste det ju få bli ibland speciellt om man får nåt alldeles extra som ett fint skåp för besväret ;) Kram Katta

    SvaraRadera
  14. Låter som haft en supertrevlig påsk och nu blir man nyfiken på kapet som grävt ett djupt hål...kram

    SvaraRadera
  15. Det låter som om du har haft fullspäckad påsk,
    men väldigt rolig =)
    Får även lov att gratulera fröken i efterskott =)

    Kram Thess

    SvaraRadera